Köpa ett tal till möhippan?

Jag hamnade av en slump på sajten Talskrivarna.com som säljer färdiga tal till den som inte kan skriva ett eget. Bland annat hade man tal som passar bra på en möhippa.

Här är ett utdrag från ett av talen man kan köpa:
Om jag någonsin haft ett gyllene tillfälle så är det väl precis nu. Ja, kära NN, jag ser att du skruvar oroligt på dig. ”Vad har hon nu hittat på ?” undrar du med all rätt. Inget riktigt hemskt har ju hänt ännu och en möhippa ska ju bjuda på lite pinsamheter om det ska gå rätt till. Ja, NN, jag ser att just nu tycker du inte det men här är vi traditionella av oss.
En väninna vet nästan allt. Jodå, så är det. Varenda lite pinsamhet och skavank har dryftats och analyserats under långa telefonsamtal. Jag skulle nästan kunna säga, att vore det inte för väninnor så skulle knappast telefonbranschen vara särskilt lönande.


Jag skulle nog aldrig köpa ett färdigt tal, men man kan ju kika på utdragen och ha som inspiration ifall man mot förmodan inte har något vettigt att säga...

Inga kommentarer: